Tablice reklamowe - jak to robimy

Tablice reklamowe – jak to robimy

5 grudnia 2019
Opis/galeria

Konstrukcje nośne pod Tablice reklamowe – billboardy

Tablice reklamowe wykonujemy w uzgodnieniu ze zleceniodawcą.

Zazwyczaj tablice są wsparte na jednej, dwóch, trzech nogach, a nieraz i więcej.

Każda reklama zewnętrzna narażona jest na działanie warunków atmosferycznych, wiatru, wody i promieniowania UV.

Dlatego konstrukcje reklamowe muszą być bardzo solidne.

W okolicach Krakowa najgroźniejszy jest wiatr halny, który dokładnie sprawdza jak mocno są wykonane tablice reklamowe.

Zalecana minimalna wysokość dolnej krawędzi tablicy reklamowej nad gruntem to wysokość jej ekranu lub wyżej, ale nie mniej niż 2,2 m.

Oczywiście od każdej reguły są odstępstwa i zdarza się montować tablice reklamowe tuż nad ziemią.

Wybór jest uzależniony od warunków lokalnych, potrzeb i budżetu. Wykonywane są jako stalowe konstrukcje spawane z rur, lub profili zamkniętych.

 

Megaboardy. Co to takiego?

Megaboard to tablice wielkoformatowe o powierzchni od 50 do 300 m² lub więcej.

Oczywiście żadne standardy nie ograniczają twórców reklamy wizualnej.

Jeśli pozwala na to budżet klienta budujemy tablice wielkoformatowe o dowolnych proporcjach i wielkości.

Megaboardy są to wolno-stojące konstrukcje ramowe, lub specjalne systemy uchwytów mocowane do ściany budynków, na których rozpinamy banery reklamowe lub siatki mesh.

Metody posadowienia tablic reklamowych

  • Trwale związane z gruntem:

słupy przykręcone do zakotwienia utwierdzonego w fundamentach betonowych, lub dla oszczędnych słupy zalane bezpośrednio w fundamentach betonowych,

  • Nie związane na trwałe z gruntem:

stateczność konstrukcji wymusza balast, np. wylana szeroka stopa betonowa, lub inne elementy balastowe np. duże donice z roślinami, krawężniki, płytki chodnikowe itp.

Układ ekranów na tablicach reklamowych

Uzależniony jest od potrzeb, warunków lokalnych i budżetu:

  • tablice jednostronne, dowolny kierunek względem strumienia ruchu,
  • tablice dwustronne równoległe – prostopadle do kierunku ruchu,
  • tablice dwustronne w układzie V – oś V prostopadle do kierunku ruchu, a ekrany pod kątem ułatwiającym czytanie,
  • tablice trójstronne i więcej, wymagane specyficzne warunki terenowe.

Ekrany na tablice reklamowe

Budujemy z blach ocynkowanych lub aluminiowych o grubości 0,5 mm (tanie), 0,7 mm (zalecane) lub grubsze:

  • wersja panelowa to ekran zbudowany z blach krawędziowanych mocowanych do wsporników z profili stalowych,
  • wersja nitowana – płaskie arkusze blachy nitowane bezpośredni do rusztu stalowego,
  • ekrany dla oszczędnych to odpowiednio sztywna rama bez wypełnienia blachą, na której rozpinamy banery.

Grafika na wielkoformatowe tablice reklamowe

obecnie najczęściej jest to druk wielkoformatowy:

  • plakaty papierowe (blueback) – kampanie krótkookresowe, naklejane na mokro, trwałość około 1 miesiąca,
  • folie samoprzylepne – długi okres ekspozycji, druk po laminowaniu ma trwałość do 2 lat (trudna zmiana),
  • banery – po laminowaniu trwałość ponad 2 lat, łatwa zmiana grafiki, wymaga odpowiedniego systemu napinania tkaniny.
  • siatka mesh – trwałość podobnie jak banery.

Standardowe wymiary billboardów i tablic wielkoformatowych

Przyjęto kilaka standardów wielkości tablic:

  • 1,2 x 1,8 m – tzw. citylighty,
  • 3 x 2 m – często stosowane w sąsiedztwie dużego ruchu pieszego np. dworce, metro itp.,
  • 12 m² – 5,04 x 2,38 m – tak zwany europlakat, spotykany również 4 x 3 m,
  • 12,5 m² – 5 x 2,5 m – bliższe metrycznemu układowi miar,
  • 18 m² – 6 x 3 m – często widywany blisko pasa drogowego,
  • 36 m² – 12 x 3 m, lub 48 m² – 12 x 4 m – budowane przy drogach szybkiego ruchu i autostradach.