Konstrukcje nośne pod Tablice reklamowe – billboardy

Tablice reklamowe wykonujemy w uzgodnieniu ze zleceniodawcą.

Zazwyczaj tablice są wsparte na jednej, dwóch, trzech nogach, a nieraz i więcej.

Każda reklama zewnętrzna narażona jest na działanie warunków atmosferycznych, wiatru, wody i promieniowania UV.

Dlatego konstrukcje reklamowe muszą być bardzo solidne.

W okolicach Krakowa najgroźniejszy jest wiatr halny, który dokładnie sprawdza jak mocno są wykonane tablice reklamowe.

Zalecana minimalna wysokość dolnej krawędzi tablicy reklamowej nad gruntem to wysokość jej ekranu lub wyżej, ale nie mniej niż 2,2 m.

Oczywiście od każdej reguły są odstępstwa i zdarza się montować tablice reklamowe tuż nad ziemią.

Wybór jest uzależniony od warunków lokalnych, potrzeb i budżetu. Wykonywane są jako stalowe konstrukcje spawane z rur, lub profili zamkniętych.

 

Megaboardy. Co to takiego?

Megaboard to tablice wielkoformatowe o powierzchni od 50 do 300 m² lub więcej.

Oczywiście żadne standardy nie ograniczają twórców reklamy wizualnej.

Jeśli pozwala na to budżet klienta budujemy tablice wielkoformatowe o dowolnych proporcjach i wielkości.

Megaboardy są to wolno-stojące konstrukcje ramowe, lub specjalne systemy uchwytów mocowane do ściany budynków, na których rozpinamy banery reklamowe lub siatki mesh.

Metody posadowienia tablic reklamowych

słupy przykręcone do zakotwienia utwierdzonego w fundamentach betonowych, lub dla oszczędnych słupy zalane bezpośrednio w fundamentach betonowych,

stateczność konstrukcji wymusza balast, np. wylana szeroka stopa betonowa, lub inne elementy balastowe np. duże donice z roślinami, krawężniki, płytki chodnikowe itp.

Układ ekranów na tablicach reklamowych

Uzależniony jest od potrzeb, warunków lokalnych i budżetu:

Ekrany na tablice reklamowe

Budujemy z blach ocynkowanych lub aluminiowych o grubości 0,5 mm (tanie), 0,7 mm (zalecane) lub grubsze:

Grafika na wielkoformatowe tablice reklamowe

obecnie najczęściej jest to druk wielkoformatowy:

Standardowe wymiary billboardów i tablic wielkoformatowych

Przyjęto kilaka standardów wielkości tablic:

Nasi klienci często są inspiracją do podjęcia kreatywnych działań. Dobrym przykładem jest temat:

Renowacja istniejących billboardów. Czy warto?
Co zrobić z dużym billboardem aby nadać mu nowy, atrakcyjny wygląd?

 

* Uwaga: Ceny podawane w tym artykule nie stanowią oferty hadlowej, lecz mają służyć do planowania i oszacowania budżetu 

 

Dokonajmy  analizy zagadnienia na przkładzie, który trafił do naszej firmy.

Na początek określamy aktualny stan billboardu:

  1. Świetna lokalizacja, dobrze widoczna, blisko pasa drogowego, bezpośrednio przy wjeździe na teren firmy, 

  2. Modernizacja nie wymaga uzyskiwania dodatkowych pozwoleń.

  3.  Tablice z grafiką wykonane z  typowych paneli billboardowych, przybliżone wymiary 500 x 250 cm. Instalacja dwustronna w układzie „V”, na wysokości około 3m nad jezdnią.

  4. Grafika, panele oklejone foliami samoprzylepnymi, kolory wypłowiałe, a w wielu miejscach folia popękana i rozwarstwiona, ogólnie wizerunek mało atrakcyjny i nadszarpnięty “zębem czasu”.

  5. Nad tablicami zainstalowano małe logo na kwadratowej planszy obracanej przez wiatr.

  6. Konstrukcja nośna, stalowa na 1 nodze, słup z rury o średnicy około 30 cm.

  7. Oświetlenie nierównomierne i awaryjne – od dołu tablic centralnie umieszczony oświetlacz metahalogenowy, moc około 250[W], razem około 500[W].

 

Zadanie postawione przez klienta.
Nasz klient oczekuje oryginalnej i atrakcyjnej koncepcji. 
Co to ma być?  Klient dokładnie nie określa, ale liczy na naszą kreatywność.
Spodziewa się otrzymać od nas ciekawe rozwiązanie od strony wizualnej i technicznej. 
Klient chce porównać klika różnych opcji z bliżej nie określonym budżetem. 
Celem jest renowacja lub przebudowa billboardu, tak aby uzyskać bryłę eleganckiego witacza, czyli pokazanie wjazdu do firmy w połączeniu z reklamą produktu
Realizacja powinna być trwała, minimum 5 lat. 

Co możemy zaproponować? 
Jak wykonać renowację lub przebudować billboard?

1. Prosta renowacja billboardu:

Uwagi:

  1. Poza zmianą grafiki i oświetlenia nie zyskujemy atrakcyjnej formy witacza, lecz zachowujemy standardowy kształt billboardu.

  2. Atrakcyjna trwałość grafiki szacowana na 7 do 10 lat

2. Renowacja billboardu + zabudowa słupa na wzór pylonu.

Uwagi:

  1.  W ten sposób otrzymujemy nie tylko nową grafikę i oświetlenie, ale dodatkowo wzbogacamy  bryłę o atrakcyjną formę konstrukcji, oraz mamy do dyspozycji dodatkową powierzchnię reklamową pod i nad ekranami billboardu.

  2. Atrakcyjna trwałość grafiki szacowana na 7 do 10 lat

 

3. Przebudowa billboardu na kaseton podświetlany  z elastycznym licem
+ przebudowa słupa na wzór pylonu.

 

Uwagi:

  1. Ten projekt łączy w sobie atrakcyjną bryłę witacza i równomiernie oświetloną, mocną reklamę z intensywnie nasyconymi kolorami.

  2. Atrakcyjna trwałość konstrukcji szacowana na +10 lat

  3. Zalecana wymiana grafiki w okresie 2 do 5 lat

4. Wzbogacenie tablicy lub kasetonu o wyświetlacz LED nad lub pod grafiką.

Uwagi:

  1. Łatwa zmiana treści wyświetlacza LED za pomocą dostarczonego oprogramowania

  2. Dynamiczne oddziaływanie na wzrok – mocno przyciąga uwagę.

  3. Trwałość konstrukcji szacowana na 7 do 10 lat

5. Przebudowa billboardu na dwustronny telebim.

Uwagi:
1. Gruntowna zmiana konstrukcji i posadowienia
2. Bardzo duża trwałość konstrukcji szacowana na +15 lat 
3. Łatwa zmian treści za pomocą dostarczonego oprogramowania
4. Przewidywany budżet około 150 000  do 250 000 zł netto w zależności od wielkości telebimu

Sugestie i wnioski:
Uwzględniając przeznaczenie obiektu, lokalizację, oczekiwanie przez klienta oryginalnej i atrakcyjnej realizacji oraz rozsądne podejście do budżetu sugeruję wybrać opcję 2 + 4 tj.

Renowacja billboardu + przebudowa słupa na wzór pylonu 

 

Koncepcja przebudowy billboardu z wyświetlaczem LED + zabudowa konstrukcji nośnej na wzór pylonu.

 

Efekt końcowy, co uzyskamy?

  1. Skuteczną reklamę firmy i produktu.

  2. Ciekawą bryłę całego obiektu.

  3. Mocne przyciągnięcie uwagi.

  4. 100% zadowolenia klienta.

Oczywiście wybór należy do inwestora.

Z poważaniem Janek Bojdo