Konstrukcje nośne pod Tablice reklamowe – billboardy
Tablice reklamowe wykonujemy w uzgodnieniu ze zleceniodawcą.
Zazwyczaj tablice są wsparte na jednej, dwóch, trzech nogach, a nieraz i więcej.
Każda reklama zewnętrzna narażona jest na działanie warunków atmosferycznych, wiatru, wody i promieniowania UV.
Dlatego konstrukcje reklamowe muszą być bardzo solidne.
W okolicach Krakowa najgroźniejszy jest wiatr halny, który dokładnie sprawdza jak mocno są wykonane tablice reklamowe.
Zalecana minimalna wysokość dolnej krawędzi tablicy reklamowej nad gruntem to wysokość jej ekranu lub wyżej, ale nie mniej niż 2,2 m.
Oczywiście od każdej reguły są odstępstwa i zdarza się montować tablice reklamowe tuż nad ziemią.
Wybór jest uzależniony od warunków lokalnych, potrzeb i budżetu. Wykonywane są jako stalowe konstrukcje spawane z rur, lub profili zamkniętych.
Megaboardy. Co to takiego?
Megaboard to tablice wielkoformatowe o powierzchni od 50 do 300 m² lub więcej.
Oczywiście żadne standardy nie ograniczają twórców reklamy wizualnej.
Jeśli pozwala na to budżet klienta budujemy tablice wielkoformatowe o dowolnych proporcjach i wielkości.
Megaboardy są to wolno-stojące konstrukcje ramowe, lub specjalne systemy uchwytów mocowane do ściany budynków, na których rozpinamy banery reklamowe lub siatki mesh.
Metody posadowienia tablic reklamowych
Trwale związane z gruntem:
słupy przykręcone do zakotwienia utwierdzonego w fundamentach betonowych, lub dla oszczędnych słupy zalane bezpośrednio w fundamentach betonowych,
Nie związane na trwałe z gruntem:
stateczność konstrukcji wymusza balast, np. wylana szeroka stopa betonowa, lub inne elementy balastowe np. duże donice z roślinami, krawężniki, płytki chodnikowe itp.
Układ ekranów na tablicach reklamowych
Uzależniony jest od potrzeb, warunków lokalnych i budżetu:
tablice jednostronne, dowolny kierunek względem strumienia ruchu,
tablice dwustronne równoległe – prostopadle do kierunku ruchu,
tablice dwustronne w układzie V – oś V prostopadle do kierunku ruchu, a ekrany pod kątem ułatwiającym czytanie,
tablice trójstronne i więcej, wymagane specyficzne warunki terenowe.
Ekrany na tablice reklamowe
Budujemy z blach ocynkowanych lub aluminiowych o grubości 0,5 mm (tanie), 0,7 mm (zalecane) lub grubsze:
wersja panelowa to ekran zbudowany z blach krawędziowanych mocowanych do wsporników z profili stalowych,
wersja nitowana – płaskie arkusze blachy nitowane bezpośredni do rusztu stalowego,
ekrany dla oszczędnych to odpowiednio sztywna rama bez wypełnienia blachą, na której rozpinamy banery.
Grafika na wielkoformatowe tablice reklamowe
obecnie najczęściej jest to druk wielkoformatowy:
plakaty papierowe (blueback) – kampanie krótkookresowe, naklejane na mokro, trwałość około 1 miesiąca,
folie samoprzylepne – długi okres ekspozycji, druk po laminowaniu ma trwałość do 2 lat (trudna zmiana),
banery – po laminowaniu trwałość ponad 2 lat, łatwa zmiana grafiki, wymaga odpowiedniego systemu napinania tkaniny.
siatka mesh – trwałość podobnie jak banery.
Standardowe wymiary billboardów i tablic wielkoformatowych
Przyjęto kilaka standardów wielkości tablic:
1,2 x 1,8 m – tzw. citylighty,
3 x 2 m – często stosowane w sąsiedztwie dużego ruchu pieszego np. dworce, metro itp.,
12 m² – 5,04 x 2,38 m – tak zwany europlakat, spotykany również 4 x 3 m,
12,5 m² – 5 x 2,5 m – bliższe metrycznemu układowi miar,
18 m² – 6 x 3 m – często widywany blisko pasa drogowego,
36 m² – 12 x 3 m, lub 48 m² – 12 x 4 m – budowane przy drogach szybkiego ruchu i autostradach.
Nasi klienci często są inspiracją do podjęcia kreatywnych działań. Dobrym przykładem jest temat:
Renowacja istniejących billboardów. Czy warto? Co zrobić z dużym billboardem aby nadać mu nowy, atrakcyjny wygląd?
* Uwaga: Ceny podawane w tym artykule nie stanowią oferty hadlowej, lecz mają służyć do planowania i oszacowania budżetu
Dokonajmy analizy zagadnienia na przkładzie, który trafił do naszej firmy.
Na początek określamy aktualny stan billboardu:
Świetna lokalizacja, dobrze widoczna, blisko pasa drogowego, bezpośrednio przy wjeździe na teren firmy,
Modernizacja nie wymaga uzyskiwania dodatkowych pozwoleń.
Tablice z grafiką wykonane z typowych paneli billboardowych, przybliżone wymiary 500 x 250 cm. Instalacja dwustronna w układzie „V”, na wysokości około 3m nad jezdnią.
Grafika, panele oklejone foliami samoprzylepnymi, kolory wypłowiałe, a w wielu miejscach folia popękana i rozwarstwiona, ogólnie wizerunek mało atrakcyjny i nadszarpnięty “zębem czasu”.
Nad tablicami zainstalowano małe logo na kwadratowej planszy obracanej przez wiatr.
Konstrukcja nośna, stalowa na 1 nodze, słup z rury o średnicy około 30 cm.
Oświetlenie nierównomierne i awaryjne – od dołu tablic centralnie umieszczony oświetlacz metahalogenowy, moc około 250[W], razem około 500[W].
Zadanie postawione przez klienta. Nasz klient oczekuje oryginalnej i atrakcyjnej koncepcji. Co to ma być? Klient dokładnie nie określa, ale liczy na naszą kreatywność. Spodziewa się otrzymać od nas ciekawe rozwiązanie od strony wizualnej i technicznej. Klient chce porównać klika różnych opcji z bliżej nie określonym budżetem. Celem jest renowacja lub przebudowa billboardu, tak aby uzyskać bryłę eleganckiego witacza, czyli pokazanie wjazdu do firmy w połączeniu z reklamą produktu. Realizacja powinna być trwała, minimum 5 lat.
Co możemy zaproponować? Jak wykonać renowację lub przebudować billboard?
1. Prosta renowacja billboardu:
Nowy projekt grafiki, czytelny i atrakcyjny graficznie
Demontaż elementów billboardu. Obrotowe logo z nad tablic, obramowanie i panele billboardowe.
Usunięcie starych folii oraz naklejenie nowej grafiki w warunkach warsztatowych, wykonanej na trwałych foliach polimerowych, zabezpieczonych laminatem foliowym UV
Renowacja konstrukcji stalowej, oczyszczenie z korozji, ponowne malowanie.
Montaż tablic z nową, trwałą grafiką
Instalacja nowego oświetlenia, energooszczędnego, np. oświetlacze LED 3 x 30[W] na każdą stronę, razem 180[W], uzyskujemy równomierne oświetlenie na całej szerokości bilbordu z widocznym gradientem oświetlenia na jego wysokości.
Uwagi:
Poza zmianą grafiki i oświetlenia nie zyskujemy atrakcyjnej formy witacza, lecz zachowujemy standardowy kształt billboardu.
Atrakcyjna trwałość grafiki szacowana na 7 do 10 lat
2. Renowacja billboardu + zabudowa słupa na wzór pylonu.
Całość prac jak przy prostej renowacji billboardu
Dolna część słupa obudowana blachownicą w kształcie graniastosłupa o podstawie trapezu, ścianki równoległe do ekranów billboardu w układzie „V”.
Na blachownicy w układzie pionowym dodatkowa treść. np. adres internetowy
Powyżej ekranów billboardu, przedłużenie blachownicy w górę do wysokości około 1,5m. Na nadbudowie umieszczony sygnet logo.
Opcjonalne wykonanie napisów i sygnetu z folii odblaskowych lub w formie kasetonów podświetlanych.
Uwagi:
W ten sposób otrzymujemy nie tylko nową grafikę i oświetlenie, ale dodatkowo wzbogacamy bryłę o atrakcyjną formę konstrukcji, oraz mamy do dyspozycji dodatkową powierzchnię reklamową pod i nad ekranami billboardu.
Atrakcyjna trwałość grafiki szacowana na 7 do 10 lat
3. Przebudowa billboardu na kaseton podświetlany z elastycznym licem + przebudowa słupa na wzór pylonu.
Nowy projekt grafiki, czytelny i atrakcyjny graficznie
Demontaż elementów billboardu. Obrotowe logo z nad tablic, obramowanie i panele billboardowe.
Renowacja konstrukcji stalowej, oczyszczenie z korozji, ponowne malowanie.
Budowa wielkoformatowych kasetonów podświetlanych w technologii elastycznego lica:
Konstrukcja spawana i lakierowana ze specjalistycznych profili aluminiowych
Równomierne podświetlenie wewnętrze modułami LED z chipami LG lub Samsung, odpornymi na zalanie wodą IP67 łączna zainstalowana w 2 kasetonach moc w około 750 [W]
Grafika drukowana dwustronnie, na tkaninie winylowej do podświetleń, doskonale czytelna w dzień jak i w nocy po podświetleniu.
Montaż kasetonu z elastycznym licem z nową grafiką.
Dolna część słupa obudowana blachownicą w kształcie graniastosłupa o podstawie trapezu, ścianki równoległe do do ekranów billboardu w układzie „V”. Na blachownicy w układzie pionowym dodatkowa treść. np. adres internetowy
Powyżej ekranów billboardu, przedłużenie blachownicy w górę do wysokości około 1,5m. Na nadbudowie umieszczony sygnet logo.
Zabudowa w formie kasetonów podświetlanych
Uwagi:
Ten projekt łączy w sobie atrakcyjną bryłę witacza i równomiernie oświetloną, mocną reklamę z intensywnie nasyconymi kolorami.
Atrakcyjna trwałość konstrukcji szacowana na +10 lat
Zalecana wymiana grafiki w okresie 2 do 5 lat
4. Wzbogacenie tablicy lub kasetonu o wyświetlacz LED nad lub pod grafiką.
Monochromatyczny wyświetlacz na całej długości tablicy, kolor świecenia zielony (górniczy)
Uwagi:
Łatwa zmiana treści wyświetlacza LED za pomocą dostarczonego oprogramowania
Dynamiczne oddziaływanie na wzrok – mocno przyciąga uwagę.
Trwałość konstrukcji szacowana na 7 do 10 lat
5. Przebudowa billboardu na dwustronny telebim.
Uwagi: 1. Gruntowna zmiana konstrukcji i posadowienia 2. Bardzo duża trwałość konstrukcji szacowana na +15 lat 3. Łatwa zmian treści za pomocą dostarczonego oprogramowania 4. Przewidywany budżet około 150 000 do 250 000 zł netto w zależności od wielkości telebimu
Sugestie i wnioski: Uwzględniając przeznaczenie obiektu, lokalizację, oczekiwanie przez klienta oryginalnej i atrakcyjnej realizacji oraz rozsądne podejście do budżetu sugeruję wybrać opcję 2 + 4 tj.
Renowacja billboardu + przebudowa słupa na wzór pylonu
Koncepcja przebudowy billboardu z wyświetlaczem LED + zabudowa konstrukcji nośnej na wzór pylonu.
Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne.
Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookie, przeglądając karty po lewej stronie.
Ściśle niezbędne pliki cookie
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
Jeśli wyłączysz ten plik cookie, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć pliki cookie.
Polityka Cookie
Więcej informacji o naszych zasadach dotyczących plików cookie