Nasi klienci często są inspiracją do podjęcia kreatywnych działań. Dobrym przykładem jest temat:

Renowacja istniejących billboardów. Czy warto?
Co zrobić z dużym billboardem aby nadać mu nowy, atrakcyjny wygląd?

 

* Uwaga: Ceny podawane w tym artykule nie stanowią oferty hadlowej, lecz mają służyć do planowania i oszacowania budżetu 

 

Dokonajmy  analizy zagadnienia na przkładzie, który trafił do naszej firmy.

Na początek określamy aktualny stan billboardu:

  1. Świetna lokalizacja, dobrze widoczna, blisko pasa drogowego, bezpośrednio przy wjeździe na teren firmy, 

  2. Modernizacja nie wymaga uzyskiwania dodatkowych pozwoleń.

  3.  Tablice z grafiką wykonane z  typowych paneli billboardowych, przybliżone wymiary 500 x 250 cm. Instalacja dwustronna w układzie „V”, na wysokości około 3m nad jezdnią.

  4. Grafika, panele oklejone foliami samoprzylepnymi, kolory wypłowiałe, a w wielu miejscach folia popękana i rozwarstwiona, ogólnie wizerunek mało atrakcyjny i nadszarpnięty “zębem czasu”.

  5. Nad tablicami zainstalowano małe logo na kwadratowej planszy obracanej przez wiatr.

  6. Konstrukcja nośna, stalowa na 1 nodze, słup z rury o średnicy około 30 cm.

  7. Oświetlenie nierównomierne i awaryjne – od dołu tablic centralnie umieszczony oświetlacz metahalogenowy, moc około 250[W], razem około 500[W].

 

Zadanie postawione przez klienta.
Nasz klient oczekuje oryginalnej i atrakcyjnej koncepcji. 
Co to ma być?  Klient dokładnie nie określa, ale liczy na naszą kreatywność.
Spodziewa się otrzymać od nas ciekawe rozwiązanie od strony wizualnej i technicznej. 
Klient chce porównać klika różnych opcji z bliżej nie określonym budżetem. 
Celem jest renowacja lub przebudowa billboardu, tak aby uzyskać bryłę eleganckiego witacza, czyli pokazanie wjazdu do firmy w połączeniu z reklamą produktu
Realizacja powinna być trwała, minimum 5 lat. 

Co możemy zaproponować? 
Jak wykonać renowację lub przebudować billboard?

1. Prosta renowacja billboardu:

Uwagi:

  1. Poza zmianą grafiki i oświetlenia nie zyskujemy atrakcyjnej formy witacza, lecz zachowujemy standardowy kształt billboardu.

  2. Atrakcyjna trwałość grafiki szacowana na 7 do 10 lat

2. Renowacja billboardu + zabudowa słupa na wzór pylonu.

Uwagi:

  1.  W ten sposób otrzymujemy nie tylko nową grafikę i oświetlenie, ale dodatkowo wzbogacamy  bryłę o atrakcyjną formę konstrukcji, oraz mamy do dyspozycji dodatkową powierzchnię reklamową pod i nad ekranami billboardu.

  2. Atrakcyjna trwałość grafiki szacowana na 7 do 10 lat

 

3. Przebudowa billboardu na kaseton podświetlany  z elastycznym licem
+ przebudowa słupa na wzór pylonu.

 

Uwagi:

  1. Ten projekt łączy w sobie atrakcyjną bryłę witacza i równomiernie oświetloną, mocną reklamę z intensywnie nasyconymi kolorami.

  2. Atrakcyjna trwałość konstrukcji szacowana na +10 lat

  3. Zalecana wymiana grafiki w okresie 2 do 5 lat

4. Wzbogacenie tablicy lub kasetonu o wyświetlacz LED nad lub pod grafiką.

Uwagi:

  1. Łatwa zmiana treści wyświetlacza LED za pomocą dostarczonego oprogramowania

  2. Dynamiczne oddziaływanie na wzrok – mocno przyciąga uwagę.

  3. Trwałość konstrukcji szacowana na 7 do 10 lat

5. Przebudowa billboardu na dwustronny telebim.

Uwagi:
1. Gruntowna zmiana konstrukcji i posadowienia
2. Bardzo duża trwałość konstrukcji szacowana na +15 lat 
3. Łatwa zmian treści za pomocą dostarczonego oprogramowania
4. Przewidywany budżet około 150 000  do 250 000 zł netto w zależności od wielkości telebimu

Sugestie i wnioski:
Uwzględniając przeznaczenie obiektu, lokalizację, oczekiwanie przez klienta oryginalnej i atrakcyjnej realizacji oraz rozsądne podejście do budżetu sugeruję wybrać opcję 2 + 4 tj.

Renowacja billboardu + przebudowa słupa na wzór pylonu 

 

Koncepcja przebudowy billboardu z wyświetlaczem LED + zabudowa konstrukcji nośnej na wzór pylonu.

 

Efekt końcowy, co uzyskamy?

  1. Skuteczną reklamę firmy i produktu.

  2. Ciekawą bryłę całego obiektu.

  3. Mocne przyciągnięcie uwagi.

  4. 100% zadowolenia klienta.

Oczywiście wybór należy do inwestora.

Z poważaniem Janek Bojdo

Szanowni Państwo,

najbliższe dni to czas, który z powodu odpowiedzialności za siebie i innych, powinniśmy spędzić w domu.

Zadbajmy o bezpieczeństwo swoje i innych – w tym celu prosimy ograniczenie wizyt w naszej firmie do koniecznego minimum.

 

Przy okazji przypominamy, że aby ograniczyć ryzyko zachorowania warto szczególnie dokładnie przestrzegać podstawowych zasad higieny, myć często ręce, unikać dużych skupisk i kontaktów z osobami przyjeżdżającymi ze stref objętych wysoką liczbą zachorowań.