Nasi klienci często są inspiracją do podjęcia kreatywnych działań. Dobrym przykładem jest temat:

Renowacja istniejących billboardów. Czy warto?
Co zrobić z dużym billboardem aby nadać mu nowy, atrakcyjny wygląd?

 

* Uwaga: Ceny podawane w tym artykule nie stanowią oferty hadlowej, lecz mają służyć do planowania i oszacowania budżetu 

 

Dokonajmy  analizy zagadnienia na przkładzie, który trafił do naszej firmy.

Na początek określamy aktualny stan billboardu:

  1. Świetna lokalizacja, dobrze widoczna, blisko pasa drogowego, bezpośrednio przy wjeździe na teren firmy, 

  2. Modernizacja nie wymaga uzyskiwania dodatkowych pozwoleń.

  3.  Tablice z grafiką wykonane z  typowych paneli billboardowych, przybliżone wymiary 500 x 250 cm. Instalacja dwustronna w układzie „V”, na wysokości około 3m nad jezdnią.

  4. Grafika, panele oklejone foliami samoprzylepnymi, kolory wypłowiałe, a w wielu miejscach folia popękana i rozwarstwiona, ogólnie wizerunek mało atrakcyjny i nadszarpnięty “zębem czasu”.

  5. Nad tablicami zainstalowano małe logo na kwadratowej planszy obracanej przez wiatr.

  6. Konstrukcja nośna, stalowa na 1 nodze, słup z rury o średnicy około 30 cm.

  7. Oświetlenie nierównomierne i awaryjne – od dołu tablic centralnie umieszczony oświetlacz metahalogenowy, moc około 250[W], razem około 500[W].

 

Zadanie postawione przez klienta.
Nasz klient oczekuje oryginalnej i atrakcyjnej koncepcji. 
Co to ma być?  Klient dokładnie nie określa, ale liczy na naszą kreatywność.
Spodziewa się otrzymać od nas ciekawe rozwiązanie od strony wizualnej i technicznej. 
Klient chce porównać klika różnych opcji z bliżej nie określonym budżetem. 
Celem jest renowacja lub przebudowa billboardu, tak aby uzyskać bryłę eleganckiego witacza, czyli pokazanie wjazdu do firmy w połączeniu z reklamą produktu
Realizacja powinna być trwała, minimum 5 lat. 

Co możemy zaproponować? 
Jak wykonać renowację lub przebudować billboard?

1. Prosta renowacja billboardu:

Uwagi:

  1. Poza zmianą grafiki i oświetlenia nie zyskujemy atrakcyjnej formy witacza, lecz zachowujemy standardowy kształt billboardu.

  2. Atrakcyjna trwałość grafiki szacowana na 7 do 10 lat

2. Renowacja billboardu + zabudowa słupa na wzór pylonu.

Uwagi:

  1.  W ten sposób otrzymujemy nie tylko nową grafikę i oświetlenie, ale dodatkowo wzbogacamy  bryłę o atrakcyjną formę konstrukcji, oraz mamy do dyspozycji dodatkową powierzchnię reklamową pod i nad ekranami billboardu.

  2. Atrakcyjna trwałość grafiki szacowana na 7 do 10 lat

 

3. Przebudowa billboardu na kaseton podświetlany  z elastycznym licem
+ przebudowa słupa na wzór pylonu.

 

Uwagi:

  1. Ten projekt łączy w sobie atrakcyjną bryłę witacza i równomiernie oświetloną, mocną reklamę z intensywnie nasyconymi kolorami.

  2. Atrakcyjna trwałość konstrukcji szacowana na +10 lat

  3. Zalecana wymiana grafiki w okresie 2 do 5 lat

4. Wzbogacenie tablicy lub kasetonu o wyświetlacz LED nad lub pod grafiką.

Uwagi:

  1. Łatwa zmiana treści wyświetlacza LED za pomocą dostarczonego oprogramowania

  2. Dynamiczne oddziaływanie na wzrok – mocno przyciąga uwagę.

  3. Trwałość konstrukcji szacowana na 7 do 10 lat

5. Przebudowa billboardu na dwustronny telebim.

Uwagi:
1. Gruntowna zmiana konstrukcji i posadowienia
2. Bardzo duża trwałość konstrukcji szacowana na +15 lat 
3. Łatwa zmian treści za pomocą dostarczonego oprogramowania
4. Przewidywany budżet około 150 000  do 250 000 zł netto w zależności od wielkości telebimu

Sugestie i wnioski:
Uwzględniając przeznaczenie obiektu, lokalizację, oczekiwanie przez klienta oryginalnej i atrakcyjnej realizacji oraz rozsądne podejście do budżetu sugeruję wybrać opcję 2 + 4 tj.

Renowacja billboardu + przebudowa słupa na wzór pylonu 

 

Koncepcja przebudowy billboardu z wyświetlaczem LED + zabudowa konstrukcji nośnej na wzór pylonu.

 

Efekt końcowy, co uzyskamy?

  1. Skuteczną reklamę firmy i produktu.

  2. Ciekawą bryłę całego obiektu.

  3. Mocne przyciągnięcie uwagi.

  4. 100% zadowolenia klienta.

Oczywiście wybór należy do inwestora.

Z poważaniem Janek Bojdo

Nowa siedziba, nowe logo i nowe metody szkolenia kierowców wymagają odpowiedniej oprawy graficzne.

Najlepsza za znanych nam krakowskich szkół jazdy, Auto Akademia Salwator, zmieniła wizerunek.

Oznakowanie zewnętrzne lokalu, wystrój biura i sali szkoleniowej to wszystko dla dobra przyszłych kierowców.

Na przykładzie samochodu Toyota Yaris pokazujemy jak wygląda nowe oznakowanie
floty samochodów Auto Akademia Salwator.

 

Dla poprawy bezpieczeństwa szkolenia wprowadzono elementy graficzne, drukowane na foliach odblaskowych.

Trwałość oklejenia samochodu uzyskano przez zabezpieczenie grafiki foliowym laminatem ochronnym.

Premiera fimu “WYKLUCZENI” – Kraków, kino Kijów godz. 19:00, 22 grudnia 2017 roku.

Wszechstronny twórca, aktor i reżyser Artur Dziurman zrealizaował swoje kolejne dzieło poświęcone osobom niewidomym.

 

Jest to film pokazujący zmagania osób niewidzących, którzy nie chcą być traktowani jako wykluczeni przez większość społeczeństwa.

W rolach głównych wystepują aktorzy niewidzący, od dawna działający w Międzypokoleniowej Scenie Moliera i Teatrze Integracyjnym ITAN. 

Cieszymy się, że od wielu lat możemy współpracować  z tak zaangażowanym społecznie twórcą jakim jest Artur Dziurman.

 

Tym razem przygotowaliśmy plakat do filmu “WYKLUCZENI”

Opracowanie graficzne: Łukasz Kuś, 

Fotografia: Jan Bojdo

 

Chętnie pomagamy Scenie Moliera i Teatrowi ITAN w przygotowaniu materiałów promocyjnych do premier filmów, inscenizacji i spektakli teatralnych oraz adaptacji bajek dla dzieci.

 

Zobacz  i posłuchaj: Audiodeskrypcja plakatu filmu “Wykluczeni” (2017)

W mini galerii pokazujemy Plakaty teatralne i filmowe do innych reliazcji Artura Dziurmana.

Dobre logo to podstawa, ale jak zwiększyć siłę jego oddziaływania?

 

logo z plexi, logo 3D, logo do biura, logo do recepcji, litery z pleksy, litery 3D

 

Nie ma wątpliwości, że logo to jeden z najważniejszych elementów każdej firmy. Podobnie jak nazwa – jest niezbędny. Nie można go pominąć, jest twarzą naszej firmy. Ma ogromny wpływ na rozpoznawalność, jest sygnałem dla klientów, że produkty sygnowane naszym logiem cechują się wysoką jakością. Dobrze zaprojektowanie logo to podstawa, ale żeby zaistniało ono w świadomości klientów, potrzeba większej ilości działań.

 

Jakie to działania?

 

To przede wszystkim troska o to, by nasze logo wyglądało zawsze profesjonalnie. Co z tego, że mamy idealne logo, a za jego projekt zapłaciliśmy sporą sumę pieniędzy, jeśli nie potrafimy wykorzystać drzemiącego w nim potencjału. Jest wiele sposobów, żeby nasze logo – mówiąc kolokwialnie – “żyło” i trafiało do klientów.

 

Co najlepiej zrobić?

 

Pokazywać logo w różnych miejscach, inwestować w jego rozpoznawalność. Jako firma Foliograf oferujemy profesjonalne logo z plexi czy logo 3D. Tak wykonane znaki świadczą o tym, że w działaniach swojej firmy kierujemy się najwyższym profesjonalizmem. Wizerunek, a więc i logo wpływa na decyzje zakupowe klientów, lepsze i bardziej wyeksponowane logo, to gwarant sukcesu. Powinniśmy dążyć do tego, by jak najczęściej je pokazywać, to zapewni nam rozpoznawalność.

 

Jak wykonane jest logo z plexi i gdzie pasuje?

 

Takie logo pasuje praktycznie wszędzie, może być to na przykład logo do biura czy logo do recepcji. Plexi to szkło organiczne, które z różnymi elementami graficznymi, jak logo, wygląda rewelacyjnie. Dzięki swoim właściwościom, takim jak gładkość, twardość i połysk, logo z plexi doskonale nadaje się do montażu wewnętrznego, jak i zewnętrznego. To samo można powiedzieć o innych elementach graficznych jak litery z pleksy.

 

A logo 3D, tzn. logo przestrzenne z plexi?

 

Logo 3D czy litery 3D to reklama przestrzenna, która jest piękną ozdobą każdego przedsiębiorstwa. Takie logo czy napis przyciąga wzrok, więc zwiększa się szansa, że klienci trafią do naszej firmy. Stali klienci zaś na pewno docenią tak niezwykły wygląd naszego firmowego logo.

TRANSACTOR – angielska firma produkująca oprogramowanie dla branży ubezpieczeniowej ma swój oddział w Krakowie. Poproszono nas o pomoc. Do wykonania było  oznakowanie biura.

Zadanie to obejmowało:

Na kliku fotografiach pokazujemy efekt realizacji.

Czy oznakowanie biura w takim stylu jest odpowiednie dla Ciebie? Daj znać chętnie pomożemy.

Oznakowanie obiektów ATI Stalowa Wola Operation.

Amerykańska kuźnia przemysłowa w Stalowej Woli to bardzo wymagający klient. Całość uzgodnień prowadzona po angielsku z centralą za oceanem trwała blisko 2 miesiące. Sama realizacja zajęła nam tydzień na produkcję +1 dzień montażowy w Stalowej Woli.

Oznakowanie budynków głównych to logotypy przestrzenne frezowane z pcv. Mocowanie na podkładzie z dibondu za pomocą trzpieni dystansowych.

Zlecenie na oznakowanie obiektów i budynków w Stalowej Woli wykonane z rekomendacji BNI.