W dniach od 08 do 12 czerwca 2015 w Sejmie RP jest eksponowana wystawa pt.

“Światowe Dziedzictwo – Kopalnia Soli Wieliczka ” (zobacz więcej fotografii z wystawy)

W oparciu o projekt graficzny wystawy dostarczony przez Dział Marketingu Kopalni zostały wykonane elementy graficzne i konstrukcyjne wystawy.

Całość została dostarczona do Sejmu RP. Wystawę  umieszczono w holu głównym na 1 piętrze.

Zarówno ze strony Kopalni jak i kancelarii Sejmu współraca i realizacja zostały bardzo pozytywnie ocenione.

 

Zobacz krótki komentarz do instalacji wystawy w Sejmie RP

 

FolioGRAF pomaga w produkcji filmu fabularnego pt. “MARZENIE”

Scenariusz i reżyseria Artur Dziurman.

 

Dlatego poszukujemy do współpracy firmy, które interesuje lokowowanie produktów w filmie fabularnym.

Współpraca jest możliwa pod warunkiem, że spełniają jednego z poniższych kryteriów wpisujących się w scenariusz filmu.

Jeżeli jesteście zainteresowani współpracą to chętnie umówię spotkanie 

z reżyserem filmu Arturem Dziurmanem w celu uzgodnienia warunków współpracy. 

Mogę także przesłać scenariusz filmu. 

Jan Bojdo

tel.: 501 480 408, e-mail: jan.bojdo@foliograf.pl

 

Zobacz video z zapowiedźią filmu “MARZENIE”

 

 

Druk bezpośredni niemal na wszystkim co płaskie i zmieści się w urządzeniu. Tak w skrócie można określić możliwości nowej drukarki Imprimo 180.

Druk UV to jedna z nowszych technologii druku wielkoformatowego.

A ploter hybrydowy uv Imprimo 180 pozwala drukować zarówno na materiałach płaskich jak i metodą z roli na rolę.

 

Fantastyczne parametry głowic drukujących w rozdzielczości do 1440 dpi

w pełnym zakresie CMYK spełniają wymagania najbardziej wymagających odbiorców.

Największym atutem tej maszyny jest selektywny druk białym kolorem oraz uszlachetnienie wydruku lakierem.

 

Nasi projektanci grafiki z radością przyjęli nowe możliwości jakie daje bezpośredni druk UV. Teraz nadruk bezpośrednio na czarnej płycie dibond, bezbarwnej plexi lub szkle nie stanowią problemu lecz są nową jakością efektów graficznych. Jest to możliwe właśnie dzięki wyposażeniu urządzenia w biały tusz, bez którego nie ma możliwości pokazania pełnej gamy kolorów CMYK.

Ale najważniejsze jest to, że dajemy naszym klientom więcej powodów do zadowolenia z jakości realizowanych prac.

 

Dostawcą urządzenia Imprimo 180 w Polsce jest zaprzyjaźniona firma UV Printer z Krakowa, a producentem hiszpańska firma INFOMAC DIGITAL S.L.

O dzisiaj nasza firma rodzinna funkcjonuje w nowej osobowości prawnej jako:
Foliograf sp. z o.o.
Wiąże się to bezpośrednio z procesem sukcesji. Co to takiego sukcesja?
Zobacz tutaj na stronę https://sukcesja.org/

Tak w skrócie, sukcesja jest to stopniowe przekazanie firmy czyli: wartości, wiedzy, władzy i majątku następnemu pokoleniu w rodzinie.

W naszym przypadku Nestor i założyciel firmy Foliograf : Jan Bojdo (ojciec)
przekazuje Sukcesorom: Marcin Bojdo (syn) i w przyszłości mamy nadzieję również Sara Bojdo (córka)

Sukcesja to proces wieloletni szacowany na około 7 lat. Obecnie jakieś pierwsze 2 lata są za nami.

Z tej okazji nasz przyjaciel i grafik Jakub Michnowski, specjalista od identyfikacji wizualnej, wykonał modernizację naszego logo.
W moim subiektywnym odczuciu, logo po uproszczeniu nabrało świeżego, czystego wyglądu.

Co sądzisz o nowym logo Foliograf ?

 

1 wersja na ciemnym tle z efektem halo.

2 wersja, czysta na białym tle.

Prosimy o szczere komentarze 🙂

Z wielką przyjemnością zrealizowaliśmy projekt oklejenia przeszkleń biurowych w Niepołomicach dla firmy FERTINGER Automotive Polska Sp. z o. o.​​

 

Logotypy i napisy na przeszkleniach biurowych zdecydowanie ułatwiają komunikację wizualną. 

Abstrakcyjny motyw dekoracyjny w kolorach firmowych uprzyjemnia wizytę gościom i  nastrój pracownikom. 

Nie są to zwykłe naklejki na szybę. 

Całość została wydrukowana i oklejona specjalistycznymi foliami z efektem szronu, dedykowanymi do dekoracji szkła. 

 

Projekt wprowadza kameralny nastrój do pomieszczeń biurowych i nie ogranicza dostępu światła dziennego do holu głównego.

 

Wzajemne zrozumienie i wspólna wizja to podstawa tej dobrej współpracy.

Dziękujemy za zaufanie, szybkie decyzje i pomoc w realizacji projektu.

Mamy nadzieję, że to początek dalszych wspólnych działań.

Zespół Foliograf.

Nasi klienci często są inspiracją do podjęcia kreatywnych działań. Dobrym przykładem jest temat:

Renowacja istniejących billboardów. Czy warto?
Co zrobić z dużym billboardem aby nadać mu nowy, atrakcyjny wygląd?

 

* Uwaga: Ceny podawane w tym artykule nie stanowią oferty hadlowej, lecz mają służyć do planowania i oszacowania budżetu 

 

Dokonajmy  analizy zagadnienia na przkładzie, który trafił do naszej firmy.

Na początek określamy aktualny stan billboardu:

  1. Świetna lokalizacja, dobrze widoczna, blisko pasa drogowego, bezpośrednio przy wjeździe na teren firmy, 

  2. Modernizacja nie wymaga uzyskiwania dodatkowych pozwoleń.

  3.  Tablice z grafiką wykonane z  typowych paneli billboardowych, przybliżone wymiary 500 x 250 cm. Instalacja dwustronna w układzie „V”, na wysokości około 3m nad jezdnią.

  4. Grafika, panele oklejone foliami samoprzylepnymi, kolory wypłowiałe, a w wielu miejscach folia popękana i rozwarstwiona, ogólnie wizerunek mało atrakcyjny i nadszarpnięty “zębem czasu”.

  5. Nad tablicami zainstalowano małe logo na kwadratowej planszy obracanej przez wiatr.

  6. Konstrukcja nośna, stalowa na 1 nodze, słup z rury o średnicy około 30 cm.

  7. Oświetlenie nierównomierne i awaryjne – od dołu tablic centralnie umieszczony oświetlacz metahalogenowy, moc około 250[W], razem około 500[W].

 

Zadanie postawione przez klienta.
Nasz klient oczekuje oryginalnej i atrakcyjnej koncepcji. 
Co to ma być?  Klient dokładnie nie określa, ale liczy na naszą kreatywność.
Spodziewa się otrzymać od nas ciekawe rozwiązanie od strony wizualnej i technicznej. 
Klient chce porównać klika różnych opcji z bliżej nie określonym budżetem. 
Celem jest renowacja lub przebudowa billboardu, tak aby uzyskać bryłę eleganckiego witacza, czyli pokazanie wjazdu do firmy w połączeniu z reklamą produktu
Realizacja powinna być trwała, minimum 5 lat. 

Co możemy zaproponować? 
Jak wykonać renowację lub przebudować billboard?

1. Prosta renowacja billboardu:

Uwagi:

  1. Poza zmianą grafiki i oświetlenia nie zyskujemy atrakcyjnej formy witacza, lecz zachowujemy standardowy kształt billboardu.

  2. Atrakcyjna trwałość grafiki szacowana na 7 do 10 lat

2. Renowacja billboardu + zabudowa słupa na wzór pylonu.

Uwagi:

  1.  W ten sposób otrzymujemy nie tylko nową grafikę i oświetlenie, ale dodatkowo wzbogacamy  bryłę o atrakcyjną formę konstrukcji, oraz mamy do dyspozycji dodatkową powierzchnię reklamową pod i nad ekranami billboardu.

  2. Atrakcyjna trwałość grafiki szacowana na 7 do 10 lat

 

3. Przebudowa billboardu na kaseton podświetlany  z elastycznym licem
+ przebudowa słupa na wzór pylonu.

 

Uwagi:

  1. Ten projekt łączy w sobie atrakcyjną bryłę witacza i równomiernie oświetloną, mocną reklamę z intensywnie nasyconymi kolorami.

  2. Atrakcyjna trwałość konstrukcji szacowana na +10 lat

  3. Zalecana wymiana grafiki w okresie 2 do 5 lat

4. Wzbogacenie tablicy lub kasetonu o wyświetlacz LED nad lub pod grafiką.

Uwagi:

  1. Łatwa zmiana treści wyświetlacza LED za pomocą dostarczonego oprogramowania

  2. Dynamiczne oddziaływanie na wzrok – mocno przyciąga uwagę.

  3. Trwałość konstrukcji szacowana na 7 do 10 lat

5. Przebudowa billboardu na dwustronny telebim.

Uwagi:
1. Gruntowna zmiana konstrukcji i posadowienia
2. Bardzo duża trwałość konstrukcji szacowana na +15 lat 
3. Łatwa zmian treści za pomocą dostarczonego oprogramowania
4. Przewidywany budżet około 150 000  do 250 000 zł netto w zależności od wielkości telebimu

Sugestie i wnioski:
Uwzględniając przeznaczenie obiektu, lokalizację, oczekiwanie przez klienta oryginalnej i atrakcyjnej realizacji oraz rozsądne podejście do budżetu sugeruję wybrać opcję 2 + 4 tj.

Renowacja billboardu + przebudowa słupa na wzór pylonu 

 

Koncepcja przebudowy billboardu z wyświetlaczem LED + zabudowa konstrukcji nośnej na wzór pylonu.

 

Efekt końcowy, co uzyskamy?

  1. Skuteczną reklamę firmy i produktu.

  2. Ciekawą bryłę całego obiektu.

  3. Mocne przyciągnięcie uwagi.

  4. 100% zadowolenia klienta.

Oczywiście wybór należy do inwestora.

Z poważaniem Janek Bojdo

Nowa siedziba, nowe logo i nowe metody szkolenia kierowców wymagają odpowiedniej oprawy graficzne.

Najlepsza za znanych nam krakowskich szkół jazdy, Auto Akademia Salwator, zmieniła wizerunek.

Oznakowanie zewnętrzne lokalu, wystrój biura i sali szkoleniowej to wszystko dla dobra przyszłych kierowców.

Na przykładzie samochodu Toyota Yaris pokazujemy jak wygląda nowe oznakowanie
floty samochodów Auto Akademia Salwator.

 

Dla poprawy bezpieczeństwa szkolenia wprowadzono elementy graficzne, drukowane na foliach odblaskowych.

Trwałość oklejenia samochodu uzyskano przez zabezpieczenie grafiki foliowym laminatem ochronnym.

Premiera fimu “WYKLUCZENI” – Kraków, kino Kijów godz. 19:00, 22 grudnia 2017 roku.

Wszechstronny twórca, aktor i reżyser Artur Dziurman zrealizaował swoje kolejne dzieło poświęcone osobom niewidomym.

 

Jest to film pokazujący zmagania osób niewidzących, którzy nie chcą być traktowani jako wykluczeni przez większość społeczeństwa.

W rolach głównych wystepują aktorzy niewidzący, od dawna działający w Międzypokoleniowej Scenie Moliera i Teatrze Integracyjnym ITAN. 

Cieszymy się, że od wielu lat możemy współpracować  z tak zaangażowanym społecznie twórcą jakim jest Artur Dziurman.

 

Tym razem przygotowaliśmy plakat do filmu “WYKLUCZENI”

Opracowanie graficzne: Łukasz Kuś, 

Fotografia: Jan Bojdo

 

Chętnie pomagamy Scenie Moliera i Teatrowi ITAN w przygotowaniu materiałów promocyjnych do premier filmów, inscenizacji i spektakli teatralnych oraz adaptacji bajek dla dzieci.

 

Zobacz  i posłuchaj: Audiodeskrypcja plakatu filmu “Wykluczeni” (2017)

W mini galerii pokazujemy Plakaty teatralne i filmowe do innych reliazcji Artura Dziurmana.

Szkło + bezpośredni nadruk UV. Efekt szronu na podkładzie z cieniem napisów uprzestrzennia liternictwo. Mocowanie to stalowe dystanse INOX.

Całość skromna, ale bardzo elegancka. Klasyczny szyld w wersji premium.

Trwałość niemal wieczna…

Dobre logo to podstawa, ale jak zwiększyć siłę jego oddziaływania?

 

logo z plexi, logo 3D, logo do biura, logo do recepcji, litery z pleksy, litery 3D

 

Nie ma wątpliwości, że logo to jeden z najważniejszych elementów każdej firmy. Podobnie jak nazwa – jest niezbędny. Nie można go pominąć, jest twarzą naszej firmy. Ma ogromny wpływ na rozpoznawalność, jest sygnałem dla klientów, że produkty sygnowane naszym logiem cechują się wysoką jakością. Dobrze zaprojektowanie logo to podstawa, ale żeby zaistniało ono w świadomości klientów, potrzeba większej ilości działań.

 

Jakie to działania?

 

To przede wszystkim troska o to, by nasze logo wyglądało zawsze profesjonalnie. Co z tego, że mamy idealne logo, a za jego projekt zapłaciliśmy sporą sumę pieniędzy, jeśli nie potrafimy wykorzystać drzemiącego w nim potencjału. Jest wiele sposobów, żeby nasze logo – mówiąc kolokwialnie – “żyło” i trafiało do klientów.

 

Co najlepiej zrobić?

 

Pokazywać logo w różnych miejscach, inwestować w jego rozpoznawalność. Jako firma Foliograf oferujemy profesjonalne logo z plexi czy logo 3D. Tak wykonane znaki świadczą o tym, że w działaniach swojej firmy kierujemy się najwyższym profesjonalizmem. Wizerunek, a więc i logo wpływa na decyzje zakupowe klientów, lepsze i bardziej wyeksponowane logo, to gwarant sukcesu. Powinniśmy dążyć do tego, by jak najczęściej je pokazywać, to zapewni nam rozpoznawalność.

 

Jak wykonane jest logo z plexi i gdzie pasuje?

 

Takie logo pasuje praktycznie wszędzie, może być to na przykład logo do biura czy logo do recepcji. Plexi to szkło organiczne, które z różnymi elementami graficznymi, jak logo, wygląda rewelacyjnie. Dzięki swoim właściwościom, takim jak gładkość, twardość i połysk, logo z plexi doskonale nadaje się do montażu wewnętrznego, jak i zewnętrznego. To samo można powiedzieć o innych elementach graficznych jak litery z pleksy.

 

A logo 3D, tzn. logo przestrzenne z plexi?

 

Logo 3D czy litery 3D to reklama przestrzenna, która jest piękną ozdobą każdego przedsiębiorstwa. Takie logo czy napis przyciąga wzrok, więc zwiększa się szansa, że klienci trafią do naszej firmy. Stali klienci zaś na pewno docenią tak niezwykły wygląd naszego firmowego logo.