Konstrukcje nośne pod Tablice reklamowe – billboardy

Tablice reklamowe wykonujemy w uzgodnieniu ze zleceniodawcą.

Zazwyczaj tablice są wsparte na jednej, dwóch, trzech nogach, a nieraz i więcej.

Każda reklama zewnętrzna narażona jest na działanie warunków atmosferycznych, wiatru, wody i promieniowania UV.

Dlatego konstrukcje reklamowe muszą być bardzo solidne.

W okolicach Krakowa najgroźniejszy jest wiatr halny, który dokładnie sprawdza jak mocno są wykonane tablice reklamowe.

Zalecana minimalna wysokość dolnej krawędzi tablicy reklamowej nad gruntem to wysokość jej ekranu lub wyżej, ale nie mniej niż 2,2 m.

Oczywiście od każdej reguły są odstępstwa i zdarza się montować tablice reklamowe tuż nad ziemią.

Wybór jest uzależniony od warunków lokalnych, potrzeb i budżetu. Wykonywane są jako stalowe konstrukcje spawane z rur, lub profili zamkniętych.

 

Megaboardy. Co to takiego?

Megaboard to tablice wielkoformatowe o powierzchni od 50 do 300 m² lub więcej.

Oczywiście żadne standardy nie ograniczają twórców reklamy wizualnej.

Jeśli pozwala na to budżet klienta budujemy tablice wielkoformatowe o dowolnych proporcjach i wielkości.

Megaboardy są to wolno-stojące konstrukcje ramowe, lub specjalne systemy uchwytów mocowane do ściany budynków, na których rozpinamy banery reklamowe lub siatki mesh.

Metody posadowienia tablic reklamowych

słupy przykręcone do zakotwienia utwierdzonego w fundamentach betonowych, lub dla oszczędnych słupy zalane bezpośrednio w fundamentach betonowych,

stateczność konstrukcji wymusza balast, np. wylana szeroka stopa betonowa, lub inne elementy balastowe np. duże donice z roślinami, krawężniki, płytki chodnikowe itp.

Układ ekranów na tablicach reklamowych

Uzależniony jest od potrzeb, warunków lokalnych i budżetu:

Ekrany na tablice reklamowe

Budujemy z blach ocynkowanych lub aluminiowych o grubości 0,5 mm (tanie), 0,7 mm (zalecane) lub grubsze:

Grafika na wielkoformatowe tablice reklamowe

obecnie najczęściej jest to druk wielkoformatowy:

Standardowe wymiary billboardów i tablic wielkoformatowych

Przyjęto kilaka standardów wielkości tablic:

Jak są zbudowane litery podświetlane?

Front liter podświetlanych wykonujemy z mlecznej pleksi (3-4 mm) pokrytej specjalnymi, kolorowymi foliami transparentnymi dobrze przepuszczającymi światło.
Boki litery podświetlanej to aluminiowa taśma lakierowana proszkowo, pleksi albo PCV.
Plecy litery to płyta PCV o grubości 10 mm, do której mocujemy źródła światła.

 

Jakie źródła światła są stosowane w przestrzennych literach podświetlanych?

Do niedawna litery były podświetlane za pomocą umieszczonych w środku neonów, zasilanych z transformatorów wysokiego napięcia.
Obecnie blokowe litery są podświetlane najczęściej modułami LED z zasilaczami 12 V, które cechuje niskie zużycie energii i długotrwała bezawaryjna praca.

 

Jak jest sterowane zasilanie podświetlanych liter przestrzennych?

Włączenie lub wyłączenie zasilania liter podświetlanych może być sterowane na kilka sposobów:

 

Jak przygotować się do zamówienia podświetlanych liter przestrzennych?

Przed zamówieniem, zastanów się, w jakim celu potrzebne są napisy podświetlane.

Czy są niezbędne dla Twojej firmy? Zwykle jest to spora inwestycja. Jeśli jesteś zdecydowany spróbuj określić:

Nasz specjalista udzieli bezpłatnej konsultacji co do możliwości i kosztów realizacji.

 

Jaka jest trwałość i gwarancja na wyprodukowane podświetlane litery przestrzenne?

Trwałość: litery produkowane w naszej pracowni są bardzo trwałe i odporne na warunki atmosferyczne, dlatego mogą być użytkowane przez długie lata pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i konserwacji zarówno elementów obudowy jak i układów elektrycznych.

Gwarancja: Standardowo udzielamy 2 lata gwarancji na całość produktu.

Opcjonalnie, za dopłatą możemy wydłużyć gwarancję na 3 lub więcej lat. W ramach rozszerzonej gwarancji świadczymy usługi serwisowe, niezbędne do prawidłowej eksploatacji całego urządzenia reklamowego. Szczegóły i koszty dokładnie opisujemy w umowie serwisowej.

 

Jak montować podświetlane logo i litery przestrzenne?

Litery podświetlane mocujemy do ściany za pomocą specjalnych tulei dystansowych.

Na dachach budujemy stalowe konstrukcje nośne. Są to ocynkowane konstrukcje, spawane z profili stalowych.

Na budynkach zabytkowych i szklanych elewacjach litery mocujemy do specjalnych podkonstrukcji nośnych

Najlepiej montaż reklam zlecić doświadczonym fachowcom.

 

Ceny podświetlanych liter blokowych – jak kalkulujemy koszty?

  • Litery podświetlane są produktem bardzo złożonym, budowanym według indywidualnych potrzeb klienta. Cena jest uzależniona głównie od wielkości i kształtu liter (szeryfy i pisanki są droższe), rodzaju źródeł światła oraz opcji sterowania. 

  • Jak widać na cenę finalną składa się wiele czynników. Dlatego litery podświetlane, konstrukcje nośne, dostawę i montaż zawsze wyceniamy indywidualnie

Tego nie zrobi żaden lakiernik.

Specjalne efekty wizualne można uzyskać tylko przez oklejenie samochodu foliami do zmiany koloru.

Jakość oklejenia można poznać zwracając uwagę na detale.

Elementy wypukłe, głębokie przetłocznia i zagłębienia wymagają wiedzy i szczególnych umiejętności. Znajomość zachowania się folii w trakcie aplikacji, sprawdzanie temperatury pirometrem, uwzględnianie skurczu folii w trakcie wiązania kleju to tylko niektóre niuanse dobrego oklejania detali.

Dobra aplikacja to duża trwałość oklejenia samochodu

​Zabezpieczenie wydruków laminatem foliowym to standard!

Oklejanie auta – jak to robimy?

Reklama na samochodach jest wykonywana kilkoma metodami:

  1. Grafika Reklamowa wycinana ploterem tnącym z folii samoprzylepnych barwionych w masie.
    Jest to tania metoda do wykonania trwałych napisów i znaków graficznych, gdzie karoseria samochodu stanowi tło dla grafiki. Jednak tą metodą nie możemy pokazać fotografii. W oparciu o wektorowy projekt reklamy na samochodzie, wycinamy grafikę na ploterze tnącym SummaCut D140. Następnie usuwamy zbędne elementy folii i nanosimy folię transferową.
    Tak przygotowane elementy grafiki są wyklejane bezpośrednio na karoserii samochodu.
  2. Grafika Reklamowa drukowana solwentowo na folii samoprzylepnej.
    Jest to bardzo efektowna metoda wykonania reklamy na samochodach. Konieczna są profesjonalne projekty graficzne reklam. Treść reklamy może być wzbogacona o fotografię i specjalne efekty graficzne takie jak obrysy, gradienty przenikania i wiele innych. W oparciu o dobrze przygotowany projekt graficzny treść reklamy jest drukowana. Wydruki wielkoformatowe wykonujemy na nowoczesnej drukarce Roland XJ-640. Do druku stosujemy folie polimerowe i wylewane dedykowane do trwałego oklejania samochodów. Reklama drukowana na samochodach powinna być zabezpieczona przed promieniami UV i zarysowaniami przez laminowanie wydruków laminatem foliowym “na gorąco”, lub laminatem ciekłym “na mokro”.
  3. Naklejki Reklamowe, drukowane solwentowo i wycinane wg dowolnego obrysu.
    Jest to połączenie dwóch poprzednich metod tworzenia reklamy na samochodach, druku solwentowego i wycinania ploterem.Daje nam to możliwość uzyskania bardzo ciekawych efektów wizualnych na oklejonych samochodach.Konieczne są wysoce profesjonalne projekty graficzne reklam. Treść reklamy można wzbogacić o fotografię i specjalne efekty graficzne takie jak obrysy, gradienty przenikania i wiele innych. Całość drukowanej grafiki może być wycięta jako super duża naklejka o dowolnym kształcie. Np. wydruk może być wycięty po kształcie produktu lub konturu, a napisy na karoserii mogą mieć efekty graficzne uzyskiwane w druku. Kształtowe wycinanie wydruków wykonujemy na ploterze tnącym SummaCut D140 wyposażonym w system OPOS służący do pozycjonowania wycinanych wydruków.

Oklejanie auta – jakie stosujemy materiały?

Najczęściej jest to folia samoprzylepna odpowiedniego gatunku, naklejona na karoserii pojazdu.

  1. Folie monomeryczne- średnio i krótkookresowe, do płaskich powierzchni (tanie oklejanie samochodów).
    Trwałe oklejanie samochodów nie powinno być wykonywane zwykłymi foliami monomerycznymi.
    Charakteryzują się słabszym klejem i dużą sztywności co utrudnia lub uniemożliwia oklejanie na przetłoczeniach.
    Zwłaszcza w przetłoczeniach wklęsłych, jej naturalny skurcz po aplikacji powoduje odrywanie się i pękanie folii.
    Folie monomeryczne mniej kosztują, ale nie warto oszczędzać i robić ze zwykłych, tanich materiałów, bo zwykle te aplikacje nie przetrwają roku. Zalecane są do stosowania dla krótkotrwałych kampanii reklamowych.
  2. Folie polimerowe – długookresowe, do płaskich i lekko przetłoczonych powierzchni (trwałe oklejanie samochodów).
    To dobre folie samochodowe elastyczne z bardzo trwałym klejem. Można je naklejać na płaskie powierzchnie samochodu, lub elementy wyginane w jednym kierunku, np. burty ciężarówki, lub kontenera, lekko wypukłe elementy karoserii.
  3. Folie wylewane – długookresowe do płaskich i głęboko przetłoczonych powierzchni (profesjonalne oklejanie samochodów).
    W miejscach z przetłoczeniami karoserii, dobra aplikacja jest możliwa tylko foliami wylewanymi.
    Są to folie bardzo elastyczne z super trwałym klejem, jednak trudne w aplikacji. Nie zalecana do aplikacji w warunkach amatorskich, bez wiedzy i odpowiednich urządzeń. Znakomicie daje się kształtować pod rękami wprawnych profesjonalistów wyposażonych w nagrzewnice, aplikatory i pirometry do sprawdzania temperatury klejonych powierzchni.
  4. Folie odblaskowe – długookresowe (oklejanie karetek).
    W szczególnych przypadkach oklejanie auta odbywa się foliami odblaskowymi. Bardzo sztywne i super mocnym klejem.
    Z reguły stosowane do oklejania samochodów uprzywilejowanych takich jak :karetki pogotowia, ambulansy, radiowozy policyjne, bojowe wozy straży pożarnej.
  5. Folia perforowana OWV (z otworkami One Way Vision).
    Oklejanie szyb samochodów, to grafika reklamowa drukowana solwentowo na specjalnej folii perforowanej „OWV”.
    Około 40% powierzchnia folii OWV to wycięte małe otworki. Daje to pewien kompromis. Na zewnątrz jest widoczna grafika, a od wnętrza zachowujemy widoczność przez okna samochodu. Jednak ma ona pewne niedogodności. Perforacja folii to osłabienie nasycenia kolorów wydruku i miksowanie z obrazem za szybą. OWV jest to folia krótkookresowa z bardzo słabym klejem, trudna do zabezpieczenia laminatem. Dlatego wymaga częstej wymiany na nowy wydruk.

Reklama na samochodach – jak poprawić trwałość?

Wydrukowane elementy grafiki reklamowej powinny być dodatkowo pokryte laminatem ochronnym. Dlaczego?
Laminat zabezpiecza wydruk solwentowy przed zarysowaniami i szkodliwym działaniem promieni UV.
Dodatkowo poprawia nasycenie kolorów. Laminowanie nieznacznie powiększa koszty realizacji, ale znakomicie przedłuża trwałość wydruków i dlatego warto go stosować.

Metody laminowania wydruków:

  1. Laminowanie na ciepło laminatami foliowymi.
    Jest to najlepsza metoda zabezpieczenia wydruku przed zarysowaniem i promieniami UV. Wydruk solwentowy na folii po zdjęciu z drukarki solwentowej jest przenoszony do laminatora.Laminator jest to urządzenie podobne w budowie do magla, ale o zegarmistrzowskiej precyzji. Tutaj naklejana jest warstwa bezbarwnego laminatu. Aby uniknąć efektu „srebrzenia” wynikającego z niedokładnego przywierania kleju, górny wałek laminatora jest podgrzewany do temperatury około 50° C. Laminowane wydruki solwentowe wyklejamy na samochodzie. ​
    W naszej pracowni zabezpieczenie wydruków laminatem foliowym to standard!
  2. Laminowanie na mokro laminatami ciekłymi.
    Jest to tania metoda zabezpieczenia wydruku przed promieniami UV i zarysowaniami. Wydruk solwentowy na folii samoprzylepnej po naklejeniu na samochód jest malowany ciekłym laminatem za pomocą wałków malarskich.Po wyschnięciu ciekłego laminatu, grafika reklamowa wyklejona na samochodzie jest zabezpieczona i gotowa do eksploatacji. Niestety ta warstwa laminatu jest cieńsza i słabsza niż laminat foliowy nakładany na gorąco.
    Zwykle stosujemy do zabezpieczenia wydruków OWV.

Sponsorujemy harcerski spływ rzeką San i Wisłą do Gdańska.

Harcerski Klub Wodny “San” działający przy Hufcu Jarosław zorganizował spływ rzeką San i Wisłą do Morza Bałtyckiego. Rejs zaczął się 4 lipca, a zakończy 6 sierpnia w Gdańsku, gdzie rozpoczynać się będzie Zlot na 100-lecie Związku Harcerstwa Polskiego na około 13 tys osób.
Na prośbę phm. Roksany Froń (instruktor Harcerskiego Klubu Wodnego “San”) Foliograf sp. z o.o. jako sponsor, ufundował namiot na łódkę klasy OMEGA.

OMEGA to jest polski klasyk, otwarta żaglówka spacerowa nie przystosowana do mieszkania. Ale cóż to jest dla twardzieli z Jarosławia 🙂
Namiot przygotowano w wielkim pośpiechu w trakcie trwającego już rejsu. Koncepcję, pomiary i szkice wymieniano e-mailowo. Oczywiście nie jest to superprodukcja, ale powinna spełnić swoje zadanie czyli zapewnić dach nad głowami harcerzy…

W dniu 10 lipca kurierzy z namiotem dotarli do nich na przystań w Sandomierzu. Teraz harcerze mogą mieszkać na łódce bez kabiny.

 17 lipca 2017 Harcerze napisali do nas:

“Jacht jest już w Warszawie. Przesyłam parę fotek namiotu. Sprawdza się jak do tej pory rewelacyjnie! “

Topper do regałów sklepowych z podświetleniem LED. Mała rzecz, a cieszy. Prototyp zwiastujący większą serię.

Fajny pomysł i realizacja naszego szefa produkcji – Pawła. Wykonanie przy współpracy zespołu FolioGRAF.

Więcej fotografii prototypu toppera wykonanego dla Ero-Trade 

Oklejenie samochodów dostawczych EXCELLENT. 

Oklejenie floty samochodów EXCELLENT to nie tylko nowe logo, ale także nowy asortyment pokazany na fotografiach i piktogramach.

 

Banery wielkoformatowe – montaż to zadanie dla fachowców. Aby nie było zmarszczek na banerze nie wystarczy napinanie za pomocą kilku dybli. Konieczny jest sprawdzony system montażu banerów wielkoformatowych.

Opracowany i wdrożony przez zespół Foliograf system mocowania banerów wielkoformatowych jest:

Montaż banerów wielkoformatowych to wyzwanie dla każdej ekipy monterów.

Doświadczenie i odpowiednia technologia to gwarancja sukcesu.

Nasz sposób (aby nie mówić patent) od wielu lat jest z powodzeniem wykorzystywany przy wielu podobnych realizacjach.

Jakie zalety ma nasz system montażu banerów wielkoformatowych?

Na fotografiach pokazujemy montaż baneru o wymiarach 10x4m. Instalacja baneru wykonana na ścianie budynku w Wieliczce przy ul. Bembowskiego. Jest to oznakowanie parkingu położonego w bwzpośrednim sąsiedzwie Kopalnia Soli S.A. Wieliczka. 

Do montażu banerów wielkoformatowych często niezbędnym urządzeniem jest podnośnik koszowy. Na stałe współpracujemy z zaufaną firmą, godną polecenia: EHC Pogotowie Wysokościowe

Fachowcy z EHC świadczą również usługi alpinistyczne.` Profesjonaliści w każdym calu. Z tym sprzętem bezpiecznie i pewnie wykonujemy prace na wysokości.

Oklejanie pojazdów to nie tylko samochody. To także przyczepy dla koni sportowych Running Horses

Tak sobie pomyślałem…  Jak ten świat się zmienia? Kiedyś konie ciągnęły bojowe rydwany. A teraz to koń podróżuje rydwanem 🙂

Nic dziwnego, że wykonaliśmy grafikę na przyczepie do transportu koni sportowych biorących udział w dynamicznych i efektownych zawodach Running Horses.

 

Projekt graficzny wykonano w zaprzyjaźnionym Studio Leon.

Ze względu dużą ilość elementów konstrukcyjnych przyczepy, takich jak: listwy, nity, zamki, wzmocnienia, zawiasy czy klamki, było to spore wyzwanie dla projektantów grafiki jak i dla ekipy oklejającej.

Jednak najważniejsze, że klient jest zadowolony. Tylko nie wiem co koń na to powie? 

Zobacz więcej fotografi przyczepy dla koni sportowych klikając tutaj

 

Zobacz jak wygląda ten sport:

Nie uwierzysz,  koń przy hamowaniu ma swój ABS 🙂

Tuplex – Dobry dostawca materiałów dba o swoich klientów. Zapewnia im wszechstronna pomoc i szkolenie.

Na zaproszenie firmy Tuplex wiodący producent folii AVERY Denisson zorganizował szkolenie dotyczące materiałow dedykowanych do oklejania samochodów. 

Najlepsi trenerzy car wrappingu pokazali najważniejsze aspekty wpływające na jakość oklejenia samochodów.

Zdradzili nam różne triki i  patenty. Podzielili się swoim doświadczeniem. 

Pokazali jak lepiej oklejać samochody: szybciej, dokładniej i pewnie.

 

Dlatego chętnie bierzemy udział w szkoleniach. 

Dziekujemy firmom TUPLEX i Avery